HO HO HO
Siedzę sobie dziś przed komputerem i wyszukuję różniaste ciekawostki:)
Między innymi poczytałam sobie o świętym Mikołaju :) Nie wiedziałam np tego, że:
"Według popularnej miejskiej legendy, obecny wizerunek - czerwony płaszcz i czapka - został opracowany w 1930 roku na zlecenie koncernu Coca-Cola przez amerykańskiego artystę, Freda Mizena, jednak pierwsze wizerunki Mikołaja w tym stroju pojawiły się już w latach 20., kilka lat zanim został użyty w reklamie napoju. Na pewno jednak reklama ta pomogła utrwalić w powszechnej świadomości ten kostium świętego. Rok później nowy wizerunek św. Mikołaja przygotował, także na zlecenie Coca-Coli, Huddon Sundblom.
Współcześnie, ze względów komercyjnych, wizerunek św. Mikołaja jest używany przez handlowców, a okres wręczania prezentów rozciągnął się od imienin Mikołaja do Nowego Roku. Jako postać reklamowa Mikołaj jest popularny w okresie świątecznym także w krajach Azji (mimo niewielkiej liczby mieszkających tam chrześcijan), dokąd trafił z USA. Towarzyszy kończącym rok handlowym promocjom nawet w Chinach, gdzie jest znany jako Staruszek Bożonarodzeniowy (圣诞老人)." wikipedia
Jak zatem widać, od samego początku było to multikulturowe poplątanie z pomieszaniem, nie mające nic wspólnego ze średniowiecznym świętym. Trochę manipulacji Coca Coli i mamy świątecznego grubaska :)
Pozdrawiam Marlena
Między innymi poczytałam sobie o świętym Mikołaju :) Nie wiedziałam np tego, że:
"Według popularnej miejskiej legendy, obecny wizerunek - czerwony płaszcz i czapka - został opracowany w 1930 roku na zlecenie koncernu Coca-Cola przez amerykańskiego artystę, Freda Mizena, jednak pierwsze wizerunki Mikołaja w tym stroju pojawiły się już w latach 20., kilka lat zanim został użyty w reklamie napoju. Na pewno jednak reklama ta pomogła utrwalić w powszechnej świadomości ten kostium świętego. Rok później nowy wizerunek św. Mikołaja przygotował, także na zlecenie Coca-Coli, Huddon Sundblom.
Współcześnie, ze względów komercyjnych, wizerunek św. Mikołaja jest używany przez handlowców, a okres wręczania prezentów rozciągnął się od imienin Mikołaja do Nowego Roku. Jako postać reklamowa Mikołaj jest popularny w okresie świątecznym także w krajach Azji (mimo niewielkiej liczby mieszkających tam chrześcijan), dokąd trafił z USA. Towarzyszy kończącym rok handlowym promocjom nawet w Chinach, gdzie jest znany jako Staruszek Bożonarodzeniowy (圣诞老人)." wikipedia
Jak zatem widać, od samego początku było to multikulturowe poplątanie z pomieszaniem, nie mające nic wspólnego ze średniowiecznym świętym. Trochę manipulacji Coca Coli i mamy świątecznego grubaska :)
Pozdrawiam Marlena
1 Comentário:
W tym dniu radosnym, oczekiwanym, gdzie gasną spory, goją się rany,
życzę Ci zdrowia, życzę miłości, niech mały Jezus w sercach zagości,
szczerości duszy, zapachu ciasta, przyjaźni, która jak miłość wzrasta,
kochanej twarzy, co rano budzi, i wokół pełno życzliwych ludzi.
Prześlij komentarz